بازرگانی فروش ونوشک باکیفیت

ونوشک  (پسته وحشی) گیاهی است محلی  که به صورت خودرو رشد کرده و مانند انگور خوشه داشته و میوه های آن سبز رنگ و ریز است و طعم ترشی دارد. که از شیره درخت آن آدامس سقز تهیه میشود که برای درمان بیماری های گوارشی  استفاده میشود. 

این درخت زیبا در مناطق غربی کشور وجود داشته و محصولات آن در بهار به فروش میرسد. 

ونوشک باکیفیت گرمی به فروش میرسد و شما میتوانید آن را در آجیل فروشی هایی که محصولات محلی هم میفروشند پیدا کنید.

که در گویش های محلی به آن ونه تق ، گونشک، کولن، کولنگ نیز گفته میشود.

ونوشک گیاه چربی است و برخی روغن آن را میگیرند که بیشتر مصرف درمانی داشته. یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این گیاه خاصیت ضد افسردگی آن به علت وجود ماده ای به نام فلووکسامین در داخل آن است که این ماده در قرص های ضد افسردگی نیز یافت میشود.

بازرگانی فروش ونوشک باکیفیت

راهنمای انتخاب ونوشک باکیفیت

راهنمای انتخاب ونوشک باکیفیت ونوشک یک محصول ارگانیک است چرا که انسان در تولیدش هیچ نقشی نداشته و در جنگل ها و مناطق بکر و خاک های بدون کود شیمیایی شروع به رشد میکند و به همین دلیل خواص زیادی دارد و جز محصولات با کیفیت است.

برای خرید با کیفیت میوه سبز آن باید به خوشه نگاه کنید خوشه باید سر حال بوده و پلاسیده نباشد همیشه باید سبز باشد ولی اگر دارای دانه های گندیده و یا لکه دار بود باید سریع آن ها را از خوشه جدا کرده و دور بریزید تا بقیه میوه شما خراب نشود و در اسرع وقت آن را مصرف کنید چرا که مانند سایر گیاهان که از درخت جدا میشوند به مرور زمان طراوت و تازگی خود را از دست میدهند ونوشک هم رو به پلاسیده شدن میرود و طعم آن تغییر پیدا میکند و رنگ آن به سمت تیره شدن پیش میرود.

مصارف عمده ونوشک باکیفیت

مصارف عمده ونوشک باکیفیت مصارف عمده ونوشک  به دو صورت تازه و خشک شده امکان پذیر است. که بسیاری از افراد نوع نارس و تازه آن را به عنوان میوه با نمک مصرف میکنند.

در نوع تازه که مقداری هم حالت چسبندگی دارد شما میتوانید یک خوشه آن را در دوغ انداخته و با اینکار طعم مطبوعی به دوغ دهید و سردی دوغ را بگیرید. همچنین شما میتوانید میوه های تازه را از خوشه جدا کرده و بگذارید خشک شود و بعد آسیاب کنید و در فصل زمستان که وجود ندارد روی ماست و دوغ خود بریزید.

همچنین شما میتوانید با میوه های تازه آن ونوشک پلو درست کنید. ونوشک پلو روش پختش مانند لوبیا پلو است فقط به جای لوبیا از ونوشک استفاده میشود. 

ترشی آن هم طعم بی نظیری دارد. و در برخی مناطق شاهد طبخ آن به صورت خورشت هستیم.

اما موارد استفاده آن به عنوان آجیل مانند سایر مغز ها باید اجازه بدهیم میوه روی درخت خشک شود و بعد برداشت محصول را انجام دهیم . که مغز پسته کوهی خواصی مشابه پسته معمولی دارد. 

اما ونوشک رسیده مانند ونوشک نارس که سبز است و پوستش قابل خوردن است بعد از رسیده شدن پوستش سخت شده و قابل خوردن نیست مانند چاقاله بادام.

و وقتی میوه آن خشک میشود از سبز روشن تغییر رنگ میدهد به سمت تیره شدن و به رنگ قرمز و سبز تیره در میآید.

خرید ونوشک باکیفیت گرمی

خرید ونوشک باکیفیت گرمیقبل از خرید شما باید بدانید کدام نوع از آن را میخواهید تهیه کنید،ونوشک نارس فقط در فصل بهار و اوایل تابستان وجود دارد و شما تنها در این زمان میتوانید آن را تهیه کنید. اما اگر خشک شده آن را به عنوان آجیل میخواهید مصرف کنید میتوانید به صورت بسته ای یا فله ای تهیه کنید.

در فصل بهار شاهد دستفروش های زیادی هستیم که روی چرخ های خود مقدار زیادی ونوشک گذاشته اند و آن هارا می فروشند ،چون ونوشک نیازی به سرمایه برای تولید ندارد و شما فقط باید مناطق رویش آن را بشناسید میتوانید از فروش آن ها درآمدزایی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس بگیرید