فروش مغز بنه مرغوب

به پسته کوهی، بنه نیز گفته می شود. این نوع پسته، در برخی از مناطق کشور به چشم می خورد. مغز بنه مرغوب روغنی می باشد و مصرف آن مانند تخمه است. البته پوست آن نسبت به تخمه سخت تر است و از این جهت ممکن است به دندان آسیب برساند. رنگ پوست بنه، سبز است و بخشی از آن به رنگ قرمز و  کمی قوه ای می باشد. مغز بنه هم مانند مغز پسته معمولی است و خواصی که پسته دارد را این مغز هم دارد. از بنه، در بعضی از شهرها هنگام آشپزی و پخت غذا استفاده می کنند. مغز بنه خواص بسیار زیادی دارد که از جمله آن می توان به رفع کم خونی اشاره کرد. وجود کلسیم در بنه باعث شده این مغز، برای درمان دردهای استخوان مورد استفاده قرار گیرد.
فروش مغز بنه مرغوب

راهنمای تشخیص مغز بنه مرغوب

راهنمای تشخیص مغز بنه مرغوبمغز بنه هم مانند هر محصول دیگری ممکن است مرغوب و یا نامرغوب باشد. اگر بنه به موقع، برداشت نشود خراب می شود و کیفیت خود را از دست می دهد.  راه هایی برای تشخیص کیفیت این مغز وجود دارد. مغز بنه مرغوب، فاقد بوی خرابی است. همچنین روی آن اثری از کرم خوردگی و سوراخ نیست. رطوبت ندارد و خشک است. کپک، روی مغز بنه مشاهده نمی شود. رنگ شفافی دارد. با خوردن آن، احساس تلخی و یا ترشی در دهان دست نمی دهد. دانه های بنه مرغوب، روغنی هستند. اگر آن را بشکافید درون آن سیاهی مشاهده نمی شود. پوست بنه، رنگ سبز دارد و کمی هم رنگ های قرمز در آن دیده می شود. بنابراین برای تشخیص مغز بنه مرغوب، نمی توان به ظاهر آن اکتفا کرد.

خرید و فروش مغز بنه مرغوب عمده

خرید و فروش مغز بنه مرغوب عمدهمغز بنه هم مانند سایر مغز ها از خواص بسیاری برخوردار است. این نوع خوراکی، مغز را تقویت می کند، برای جلوگیری از ترک شدن و پوسته پوسته شدن لب ها و کف پا ها چاره خوبی است، برای تقویت معده و تسکین سرفه مفید است، از همه مهم تر آن که باعث رفع کم خونی می شود. خواصی که گفته شد، تنها بخشی کوچک از فواید مغز بنه است. در نتیجه این مغز، مصرف کنندگان زیادی را در تمام دنیا به خود جذب کرده است. معمولا زمان فروش بنه را تجار بازار اعلام میکنند. زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت است و اغلب مواقع در همان زمان به فروش می رسد. این نوع پسته در شهرهایی مانند اندیکا، سرخس، بشاگرد در هرمزگان، اصفهان، خاش، کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. از این رو، شهر های نامبرده به فروش مغز بنه به صورت عمده و جزئی می پردازند. خیلی از شیرینی پزی ها و رستوران ها از مغز بنه برای بهبود طعم شیرینی و دسر خود استفاده می کنند، از این رو بخش زیادی از بنه توسط این مشاغل خریداری می شود. همچنین روغن آن، برای شفاف سازی پوست و رفع شوره مو کاربرد دارد. به همین دلیل کارخانه های تولید مواد بهداشتی هم در برخی موارد از بنه استفاده می‌کنند. مغز بنه در بازار از فروش فوق العاده ای برخوردار است.

صادرات انواع مغز بنه مرغوب به خارج از کشور

صادرات انواع مغز بنه مرغوب به خارج از کشورهمانطور که می دانید کشور های اروپایی به محصولات اعلا و ارگانیک روی آورده اند و هر روز بیش از دیروز، وارد کننده مواد غذایی مرغوب به کشور خود هستند. آلمان، بلژیک، سوئد و فرانسه از جمله کشور هایی محسوب می شوند که میزان قابل توجهی مغز بنه از ایران خریداری می کنند. ویژگی بارز پسته بنه، رنگ سبز و روغن فراوان آن می باشد که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. پسته سرخس، کاملا ارگانیک می باشد، و هیچ گونه دخالت های انسانی در آن وارد نشده است، به همین علت کشور های اروپایی خواهان این محصول ایده آل هستند. همچنین قیمت مناسب پسته سرخ سبب شده است، خریداران زیادی به خرید مغز بنه مرغوب ایران روی آورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید