قیمت بنه گرمی مرغوب در بازار

بنه گرمی شما را با خواص معجزه آسا شگفت زده کرده است؟

تا چه اندازه با خواص بنه یا پسته کوهی آشنایی دارید؟

شاید خواندن این متن شما را ترغیب کند تا به بازار بروید و برای امتحان هم شده چند بسته کوچک آن را خریداری کنید و از خواص درمانی و خوراکی آن که یکی دو تا هم نیستند  نهایت استفاده را ببرید،با ما همراه باشید تا با خواص فراوان بنه آشنا شوید.

قیمت بنه گرمی مرغوب در بازار

نگاه کلی بر بنه

نگاه کلی بر بنه

آیا می دانستید که درخت بنه یا همان پسته کوهی در ایران و بویژه در رشته کوه زاگرس به وفور وجود دارد. برگهای این درخت شانه ای شکل است است و 2 تا 7 متر ارتفاع دارد،این درخت به صورت پراکنده و خودرو در میان درختان بلوط و سایر درختان جنگلی وجود دارد.

این درخت در مناطق خشک و نیمه خشک می روید و بنابراین در گستره وسیعی از خاک کشورمان می روید و برای ساکنین روستاهای این مناطق از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است. این درخت دارای قسمتهای مفید بسیاری  است که هر کدام خواص جداگانه ای دارند از جمله این قسمتها:

  • پوست
  • برگ
  • میوه نارس
  • صمغ
  • مغز دانه

از تمام قسمتهای یاد شده برای مصارف دارویی و خوراکی استفاده می شود. مثلا در تابستان شیره این گیاه یا بعبارتی صمغ آن  (که سقز هم نامیده می شود) گرفته می شود. سقز هم مصرف خوراکی و هم مصرف دارویی دارد. جالب است بدانید ازدیاد این درخت از طریق پرورش نهال آن در گلخانه امکانپذیر نیست چون بذر این درخت فقط در صورت بودن در طبیعت و سایش توسط عوامل محیطی مثل خاک و سنگریزه یا سرمای زمستان و … باید ترک بردارد تا بتواند جوانه بزند. با توجه به فواید بسیار زیاد این درخت و بویژه دانه آن یا همان بنه و اینکه امکان تکثیر آن بسیار مشکل است حفظ درختان بنه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از مزایای بنه ( پسته کوهی) میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درمان کم خونی
  2. جلوگیری از پوکی استخوان
  3. درمان اسهال
  4. تقویت نیروی جنسی
  5. کمک به دفع سنگهای ریز کلیه
  6. کاهش التهاب و درمان زخم های پوستی
  7. آرام بخش  

راهنمای انتخاب بنه مرغوب

راهنمای انتخاب بنه مرغوباگر قصد خرید هر نوع بنه را دارید و انتخاب بنه گرمی را در نظر دارید با ما همراه باشید تا بهترین ها را انتخاب کنید. بنه را می توان از آجیل فروشی ها و به خصوص عطاری ها و فروشندگان داروهای گیاهی تهیه کرد. اگر می خواهید حداکثر استفاده را از خواص خوراکی و دارویی این میوه شگفت انگیز داشته باشید باید در انتخاب و خرید آن نهایت دقت را انجام دهید. بنه مثل هر محصول دیگری ممکن است هر دو نوع مرغوب یا نامرغوب آن در بازار وجود داشته باشد. دقت کنید نوع مرغوب بنه باید دارای خواص زیر باشد:

  1. خشک بودن
  2. تازه بودن و نداشتن بوی کهنگی و نم
  3. نداشتن کپک روی سطح آن
  4. رنگ سبز تیره ( وجود بنه های زرد یا قرمز رنگ  نشان دهنده نامرغوب بودن است)
  5. نداشتن گرد و خاک
  6. گرد و درشت بودن دانه ها
  7. توجه کنید که بنه فاقد پوست هیچ ارزش خوراکی یا دارویی ندارد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بنه گرمی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بنه گرمی

قبل از هر چیز این نکته را در نظر داشته باشید که چون درخت بنه در مناطق جنگلی می روید و خودرو است بنابراین نه کودی به آن داده شده و نه سمپاشی شده است و به عبارتی محصولی کاملا ارگانیک است. بنابراین بر عکس اکثر محصولات کشاورزی و دامی که ممکن است ارگانیک یا غیر ارگانیک بودن آنها بر قیمت فروششان موثر باشد بنه فقط نوع ارگانیک دارد بنابراین تحت تاثیر سخنان فروشندگان قرار نگیرید اگر که بخاطر مثلا ارگانیک بودن بنه مبلغ بیشتری از شما طلب کنند.

قیمت بنه گرمی تحت تاثیر  کیفیت و مرغوبیت آن است. بنه در بسته بندیهای بسیار متنوع از 100 گرمی گرفته تا 250 گرمی یا 500 گرمی و بیشتر در بازار موجود است. بنه می تواند بصورت آسیاب شده در بسته بندیهای کوچک 100 گرمی عرضه شود. در کل علاوه بر کیفیت بنه گرمی میزان تقاضای موجود در بازار و میزان صادرات بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

1 نظر
  1. محمدیان می گوید

    سلام روز و روزگارتان خوش
    من در مناطق کوهستانی اطراف سنندج بدنیا اومدم ولی الان در تهران ساکنم و در حوزه طب سنتی کار میکنم مغز بنه خواص شگفت انگیزی داره .مقاله شما هم خیلی کامل و عالی بود من به زودی از شما این محصول رو تهیه میکنم تا در اختیار مراجعین قرار بدم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید